awesomesims

Alla inlägg under december 2012

Av Sophi och Henny-Penny - 31 december 2012 14:14

Jag är så glad! Förut kunde jag inte ta bilder på mitt Sims men det kan jag nu! Tack Fanta för att du hjälpte mig! Förut sparades inte bilderna jag tog men det gör dem nu! Här komer en gigantisk bildbomb för att jag är så glad:


 

   

 

 

 

 

 

 

Gott nytt år på er nu också! :)



Av Sophi och Henny-Penny - 18 december 2012 14:00

Hej!

Som ni kanske ser på överskriften kommer vi att ta en liten bloggpaus. Vi kommer att vara tillbaka den 5:e januari men det kan hända att det kommer ett inlägg inan det. Vi kommer fortfarande att uppdatera X3M så om ni inte kan va utan oss i några dagar så kan ni titta in där. 


Ses snart!   

Av Sophi och Henny-Penny - 15 december 2012 08:00

Tjena!

Idagens luck ska ni få tips på hur man tar en bra bild. Ja alltså hur man gör så att bilden blir "proffsig" när du fotar den.


1. Välj ut ett fint mottiv som du tycker är fint.

2. Välj ut en bra vinkel som du vill ha bilden i och välj vilket avstånd från själva motivet du vill ha.

3. Klicka på den knappen som ser så här:       

4. Använd fusket HideHeadlineEffects on/off så försvinner simsdiamanten, pratbubblor och tankebubblor.

5.När du har pillad och fifflat med den knappen är det bara att klicka på "C" och vipps så har du en bra bild! Men om du

    har PhotoShop kan du ju sitta och pilla med bilden ännu längre.

 

Här är ett exempel:

 

   

Så här ser det ut om man slarvar mad det mesta

 

   

Så här ser det ut om man följer tipsen och inte har PhotoShop

 

Ha det bra nu och njut av julen! :)

Av Sophi och Henny-Penny - 12 december 2012 15:00

Hej!

Gillar ni våran julkalender eller tycker ni att den borde vara på något annat sätt? Säg då det så vi kan göra våran julkalender så bra som möjligt! :D

Nu ska vi "öppna" lucka 12 som kommer att va bra simsvideor. Här kommer tre bra simsvideor hoppas att ni också gillar dem!





De två sista är lite laggiga, men hoppas ni gillar dem ändå!








Av Sophi och Henny-Penny - 11 december 2012 09:45

Hej!

Nu kommer lucka 11 i våran julkaländer. I lucka 11 kommer det att vara sims bilder (lite tråkigt kanske men vi kom inte på något annat, ni får gärna ge förslag):


       

Hej då! =D


Av Sophi och Henny-Penny - 10 december 2012 14:50

Hejsan!

Vi vet att vi är lite sena men ärligt talat så hade vi helt glömt bort vår lilla bildtävling. Men nu kommer i alla fall vinnarna:


PÅ ANDRA PLATS KOM...

TOVE! Url:  http://tovesims3.bloggo.nu/

 

Hennes bilder:


 

Tema kärlek

 

 

 

Tema natur

 

 

Tema "en sim"

 

Tema roligt

 

 

 

PÅ FÖRSTA PLATS KOM...

MISAN! Url: misansims.bloggplatsen.se/


Här kommer hennes bilder:

 

Tema kärlek


 

Tema natur

 

 


Tema "en sim"


 

Tema roligt



Grattis Misan! Du kommer att få bestäma grunden till vår nya historia. Det var väll allt. Hoppas att Misan blir glad nu! 

 

Hej då! 

Av Sophi och Henny-Penny - 10 december 2012 09:45

Hej!

En så länge går det ju bra med våran kalender. Det bästa med den är att den är så rolig att göra och eftersom att det är en julkaländer så kommer man ju få "öppna" en lucka varje dag och det är bra för updateringen på den här bloggen har varit skit dålig. Okej, nu till det som hela inlägget handlar om Lucka 10 i våran julkaländer. I lucka 10 kommer det finnas det tre snyga dawnlods. Här kommer dem:


Ps. klicka på bilderna för att ladda ner. 




Av Sophi och Henny-Penny - 9 december 2012 12:03

Hej!

Nu är det ju jul och jag vet att vi är lite sent ute men jag har tänckt att vi ska ha en julkalender, typ alla andra bloggar har det och vi vill inte va dom ända som inte har det. Eftersom det är den nionde idag så kommer ni självklart att få lucka nio nu. I lucka nio kommer det att vara länckar på 2 bra simsbloggar som förkänar det :D


Ps. Jag kom inte på något annat men i morgon så kommer det en bätre lucka jag lovar....


Här kommer länckarna: 

nothingbutthesims3.bloggplatsen.se

Varför?

För att hon lägger ner tid på sina inlägg och jag gillar hennes stil XD


simssandra.bloggplatsen.se

Varför?

För att hon gör ofta inlägg så man bilr aldrig trött på att läsa hennes blogg


Oj det var väll alt men vi ses ju i morgon. Jag tror vi ska ändra så att det blir lite juligare här på vår lilla blogg. Vad tycker ni om den ideen? jag gillar den ideen så jag gör det vad ni andra en säger XD


Hej då!  



Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kommentarsregler

Det är jättekul ifall du kommenterar! Men tänk på dessa saker:

1. Skriv inte samma kommentar mer än en gång.

2. Var snäll mot alla.

3. Gör inte reklam för din eller någon annans blogg/hemsida!

4. Skriv inte frågor i kommentarerna om de inte handlar om inlägget/dess ämne. Resten av frågorna får ni ställa i frågerutan.

5. Det är okej att skriva svordomar, bara de inte är mot någon annan på ett dåligt sätt.

 

Kommentarer som bryter mot reglerna tas oftast bort!

Senaste inläggen

Omröstning

Vill du att det kommer ett Sims 4?
 JA!!!
 Ja det går väll bra...
 Kanske, kanske inte
 Nej nu när jag har spenderat så mycket pengar på 3:an
 NEJ
 Jag vet inte

En flickas bästa vän

Sagan om Rose oc hennes hund Lasse:D 

Besöksstatistik

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards