awesomesims

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Mysterier Del 1

Av Sophi och Henny-Penny - 27 september 2012 16:19

Här och nu kommer vår andra historia! Den handlar om Edvin och skrivs i jag-form. Han har en pappa men hans mamma dog när han var liten. Edvin bor hos sin moster Magda under sommar lovet. Magda jobbar mycket så Edvin är hemma själv ofta. Mer kan vi inte avslöja nu men har kommer i alla fall rollerna och själva historien. Läs och njut! 



Edvin-Grön

Magda-Rosa

Sebbe(pappa)-Orange

Taxichuför-Röd

  

Det är i början av sommarlovet och alla lyser av lycka, men inte jag. Jag ska hälsa på min moster som bor i en liten by. Men just nu sitter jag instängd i en liten taxi på väg dit.

  


Jag har suttit i bilen i två timar det är en timmer kvar så jag börjar titta igenom minna sms.

Hej grabben! Jag vet att du inte gillade idén att åka till Magda men du kommer att älska Magdas by! Riverview heter den föresten. Den ligger vid havet så du kan bada och ha jätte kul! Jag tror föresten att du kommer gilla Magda också. Kram pappa.

Jag älskar pappas långa sms till skillnad från...

Björkvägen 20, Magda.

...Magdas korta och tråkiga.

  


-Vilken väg? säger taxichofören helt plätsligt. Jag sneglar på sms:et 

-Björkvägen 20 tack, säger jag med ett leénde. 

  


Efter ca 10 minuter är vi framme. Det är ett stort gult hus med två våningar.

  


Jag går in utan att knacka.

-Ska man inte knacka först? Hon borde se arg ut men hon ser lika glad ut som när hon kom.

  


Hennes ljus gråa hår är uppsat i en knut i naken och hon har is blå ögon.

  


-Jag ska bo här hela somaren så detta är ju som mitt hem nu och hemma går jag in och ut som jag vill, försvarar jag mig. 

  


-Det har du nog rätt i Edvin.

Jag gillar inte när hon kallar mig Edvin, hemma heter jag nästan alltid Eddan.

      

Hon börjar gå mot köket men vänder sig ungefär halvägs och säger:

- Det är mat om tio minuter. Och just det! Ditt rum ligger på andra våningen.

  


Jag går upp till mitt rum.

  

Oj! Magda måste ha gjort i ordning rumet innan jag kom! Så här nytt och fint ser det inte ut någon annan stans i huset.

  

Jag läger mig på sängen en stund, resan har gjort mig tröt. 

  


 Jag vaknar av ett pipande ljud "PIP! PIP!" Det är mobilen.

  

Jag tar upp mobilen och tittar på sms:et.

      

Kan du komma till parken på måndag för jag vill beräta en sak...

Kram från: Hemlig person

 

 

Ledsen för att bilderna inte är så bra tagna men vem bryr sig...?
Om ni tycker att den var bra så skriv gärna en kommentar! :)

 
 
saga

saga" title="http://bloggplatsen.se]saga[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]saga[/url]

27 september 2012 17:39

Bra story <<3

http://Rampljus. bloggplatsen.se

 
Emilia

Emilia

28 september 2012 13:04

Bra del minsann! :P

http://sims-emilia.bloggplatsen.se

Sophi och Henny-Penny

28 september 2012 18:28

Tack så mycket! :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophi och Henny-Penny - 23 mars 2013 11:00

Hej! Det går as dåligt för awesomesims! undra om vi ska ta och legga ner 30-dagarsutmaningen? ingen gillade endå den... och den sög värkligen. Ja, nu till något annat jag tenkte berätta vad som hent med legisyn! Här kommer då bilder och så! ...

Av Sophi och Henny-Penny - 14 mars 2013 18:30

  Hej! Några dagar fram kommer det bara vara jag (Soffi) som svarar på 30-dagarsutmaningen (som man behöver spelet för) ,därför att Hennings spel krånglar och då hon måste hålla på att avinstalera och så, men hoppas ni gillar det ändå!   ...

Av Sophi och Henny-Penny - 2 mars 2013 11:53

Hej! Nu tänkte jag berätta vad som hänt med legisin under sportlovet!   Först fattade jag inte varför dom hade så lite pengar, men sen kom jag på att mamman var gravid och pappan hade inget jobb, ingen jobbade och därför hade dom så lite pe...

Av Sophi och Henny-Penny - 23 februari 2013 09:02

Halloj! Jo både jag och Soffi har sportlov just nu och därför tänkte vi ta en sportlovpaus (finns det ett ord som heter så?). Det betyder ingen uppdatering, ingen 30 dagarsutmaning och inga svar på frågor och kommentarer. Hoppas ni förstår! Jag men...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kommentarsregler

Det är jättekul ifall du kommenterar! Men tänk på dessa saker:

1. Skriv inte samma kommentar mer än en gång.

2. Var snäll mot alla.

3. Gör inte reklam för din eller någon annans blogg/hemsida!

4. Skriv inte frågor i kommentarerna om de inte handlar om inlägget/dess ämne. Resten av frågorna får ni ställa i frågerutan.

5. Det är okej att skriva svordomar, bara de inte är mot någon annan på ett dåligt sätt.

 

Kommentarer som bryter mot reglerna tas oftast bort!

Senaste inläggen

Omröstning

Vill du att det kommer ett Sims 4?
 JA!!!
 Ja det går väll bra...
 Kanske, kanske inte
 Nej nu när jag har spenderat så mycket pengar på 3:an
 NEJ
 Jag vet inte

En flickas bästa vän

Sagan om Rose oc hennes hund Lasse:D 

Besöksstatistik

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards