awesomesims

Alla inlägg under september 2012

Av Sophi och Henny-Penny - 29 september 2012 14:40

Hej allihoppa! Här kommer då ett litet inlägg om det kommande expationspaketet. Vi är väldigt taggade över det nya expationspaketet som snart ska komma ut i november.



Detta kommer kuna hända i the sims 3 årstider:

1. Simarna kommer kunna bada i havet (härligt), men hundar kommer inte kunna simma i vattnet.

2. Simmarna kan bli solbrända

3. Simmarna kan få olika sjukdomar.

4. Är någon snowboard sugen? Simmarna kommer kunna åka snowboard!

5. Om du inte är så mycket för långa årstider kommer du kunna förlänga eller kortaner dem du kommer också kunna ta bort t.ex hösten om du inte är en "höstälskare." Men du kommer inte kunna byta plats på årstiderna.

6. Och mycket, mycket mer saker kommer men det kommer vi skriva i en eller flera recentioner.

 

Några simmar som badar i havet! 


 

 

 

2 simmar som byger en snögubbe!

Årstiderna:  

SOMMAR: På sommaren kommer man kunna bada i havet och simmarna kommer att kunna bli solbrända. Tyvär har dom tagit bort det bästa med sommaren- SOMARLOVET! 

 

HÖST: På hösten kommer alla träd för utom granen att byta färg på löven för att sedan tappa dem. På hösten kommer också högtiden Holloween! 

 

VINTER: Se upp! För på vintern kommer det finnas snöstormar och simmarna kan ha snöbollskrig. Se till att inte bli träffad! Och eftersom denna expation också kommer innhålla väder så kommer det ju självklart att snöa!

 

VÅR: Under våren kommer det komma duggregn och dimma till väder. Högtiden är påsk!

  


Ja, nu har vi beretat lite om the sims 3 årstider och om något vi skrivit skulle vara fel, skriv det då i kommentarerna tack! Nu är det bara och vänta tills det kommer ut....... så länge får ni några bilder:

       


Ha det gött!!! 



Av Sophi och Henny-Penny - 27 september 2012 16:19

Här och nu kommer vår andra historia! Den handlar om Edvin och skrivs i jag-form. Han har en pappa men hans mamma dog när han var liten. Edvin bor hos sin moster Magda under sommar lovet. Magda jobbar mycket så Edvin är hemma själv ofta. Mer kan vi inte avslöja nu men har kommer i alla fall rollerna och själva historien. Läs och njut! 



Edvin-Grön

Magda-Rosa

Sebbe(pappa)-Orange

Taxichuför-Röd

  

Det är i början av sommarlovet och alla lyser av lycka, men inte jag. Jag ska hälsa på min moster som bor i en liten by. Men just nu sitter jag instängd i en liten taxi på väg dit.

  


Jag har suttit i bilen i två timar det är en timmer kvar så jag börjar titta igenom minna sms.

Hej grabben! Jag vet att du inte gillade idén att åka till Magda men du kommer att älska Magdas by! Riverview heter den föresten. Den ligger vid havet så du kan bada och ha jätte kul! Jag tror föresten att du kommer gilla Magda också. Kram pappa.

Jag älskar pappas långa sms till skillnad från...

Björkvägen 20, Magda.

...Magdas korta och tråkiga.

  


-Vilken väg? säger taxichofören helt plätsligt. Jag sneglar på sms:et 

-Björkvägen 20 tack, säger jag med ett leénde. 

  


Efter ca 10 minuter är vi framme. Det är ett stort gult hus med två våningar.

  


Jag går in utan att knacka.

-Ska man inte knacka först? Hon borde se arg ut men hon ser lika glad ut som när hon kom.

  


Hennes ljus gråa hår är uppsat i en knut i naken och hon har is blå ögon.

  


-Jag ska bo här hela somaren så detta är ju som mitt hem nu och hemma går jag in och ut som jag vill, försvarar jag mig. 

  


-Det har du nog rätt i Edvin.

Jag gillar inte när hon kallar mig Edvin, hemma heter jag nästan alltid Eddan.

      

Hon börjar gå mot köket men vänder sig ungefär halvägs och säger:

- Det är mat om tio minuter. Och just det! Ditt rum ligger på andra våningen.

  


Jag går upp till mitt rum.

  

Oj! Magda måste ha gjort i ordning rumet innan jag kom! Så här nytt och fint ser det inte ut någon annan stans i huset.

  

Jag läger mig på sängen en stund, resan har gjort mig tröt. 

  


 Jag vaknar av ett pipande ljud "PIP! PIP!" Det är mobilen.

  

Jag tar upp mobilen och tittar på sms:et.

      

Kan du komma till parken på måndag för jag vill beräta en sak...

Kram från: Hemlig person

 

 

Ledsen för att bilderna inte är så bra tagna men vem bryr sig...?
Om ni tycker att den var bra så skriv gärna en kommentar! :)

Av Sophi och Henny-Penny - 26 september 2012 19:46

Ja nu har vi ingeting att skriva om, så nu kommer världens kanske kortaste inlägg. Vi lovar att bli bättre bloggerskor om ett tag när Mysterier del 1 kommer ut, som den gör i morgon! Ja nu till saken, bilder!!! Här kommer några bilder från  Övernaturligt, så att inte vår blogg ska dö ut helt!!!

 

 

     

     

     

Ha det gött nu!



Av Sophi och Henny-Penny - 20 september 2012 17:00

Hejsan!

Tyckte ni om vår nya del av en flickas bästa vän? Den var rätt så jobbig att göra.... och snart kommer del 4.


Och nu till det som skulle stå i detta inlägg. Vi har kommit på en rolig sak! Kan inte du skriva in vilka egenskaper som du själv har? T.ex om du älskar att läsa så väjer du bokmal. Det skulle vara super kul och se vad du skulle ha som egenskaper om du var en simm! Välj fem egenskaper och skriv dem i kommentarerna! (egenskaperna får vara från vilket expationspaket som helst.) Ja det var nog allt! Här komer några bilder så inlägget inte blir så tråkigt:


 

En luftballong

 

En sim som läser

  

En häxa som har fångat en fjäril

 

En häxa som flyger kvast

Ett framtrollat äpple

  

En sim som plockar en livsfrukt                                                (Vi har tagit alla bilderna själva)

 

Komentera gärna!  

Av Sophi och Henny-Penny - 17 september 2012 15:47

Som ni vet är det ju iflänsatider och vår blogg har blivit smittad. När vi publiserade En flickas bästa vän hamnade den under inlägget som heter Erikassimsblogg! Så vi vill bara säga att ni ska gå ner på denna sida så hittar ni En flickas bästa vän del 3! Och om du är för lat för att dra ner musen till det inlägget så klika här.

 

Ja det var väll det. Hej då!

Av Sophi och Henny-Penny - 9 september 2012 09:00

Här kommer då Erikas inlägg som vi låvade. Vi kommer berätta om bloggen och om vad den handlar om och om vad vi tycker om den                         Erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 

Erikas sims blogg är en blogg om sims (som man hör på namnet). Bloggen har väldigt bra inlägg och hon har ungefär 11 besökare per dag! Vi tycker fler borde besöka den för det är en bra och spänande blogg!

 

Vad har hon för olika historier?

Erika har många historier. Alla är väldigt bra så vi kan inte beräta om alla men vi berättar om 3 st. Här kommer den första:

     

      

familjen Snirr

Familjen Snirr handlar om Linn och Niklas Snirr som flyttar till ett litet hus på landet. Det ända som är lite oklart är vilken relation dom har till varandra. Båda heter Snirr men dom är inte gifta. Just nu fins det 4 delar ute men det kommer nog snart en del 5. Historien har en bra handling (vi vet hur svårt det är att komma på bra handlingar). Men till Erika vill vi säga att du är jätte bra på att skriva historier!

BETYG: 7/10

 

 

 

If you hear me

Lillans mamma tycker inte hon spenderar tillrekligt med tid till Lillan och får med det dåligt samvete. Hon flytar till en annan stad så hon kan spendera mer tid med sin dotter. Lillan har altid bara bot med sin mamma men hon vet att hon har en pappa, fast han är död. Dena historia är våran favorit!

BETYG: 8,5/10 



 

2 simmar


2 simmar handlar om simmarna Ellen och Petra som bor ihopp i staden Twinbrok. En så länge har man inte fåt veta så mycket om deras förflutna men det kommer säkert..... Historien är bra men är väldigt lik de andra historiena.

BETYG: 7/10




 Vad fins det mer en bara historier?     

Det fins inte bara historier det fins och så lite andra avdelningar som t.ex Tips och trix och veckans klädstil. På avdelningen Tips och trix får du veta olika tips och trix. Du får blandannat veta hur du kan göra om ett trist badrum till det snyggaste i värden och det kostar bara 249 kr! Och tips på olika bra expationspaket.

BETYG: 7/10

 

 

Headern och stilen?

Erika skulle nog kuna ha en annan bakrundsfärg för att bloggen ska bli lite gladare Men det är helt upp till henne. headern är fin och när man ser den vill man läsa bloggen.

BETYG: 7,5/10

 

    Vad får hela bloggen för betyg?

Hela bloggen får nog : 8,5/10

VARFÖR? För att den har många olika saker och många bra historier fin header och mycket att läsa!

 

 

Här var nog inlägget slut hoppas många går in på Erikas blogg (erikassimsblogg.bloggplatsen.se) för den är bra!

 

 

 

  

Av Sophi och Henny-Penny - 8 september 2012 10:28



Här kommer (entligen) En flickas bästa vän del 3 det har blivit lite strul med bilder och så, så det tog sin lilla (ne, lååååånga) tid att få fram En flickas bästa vän men nu är det här!


Rose-Röd

Dina-Rosa

Tom-Blå

Lasse-Grön

 

Rose rusar in till Dina med andan i halsen.

Rose -mamma! han är borta! Rose hade alltid älskat Lasse och dom hade varit kompisar sedan länge. Rose kunde inte förestela sig en värld utan honnom!

Dina- Vem är borta? Ta det lite lungt du förstör din fresyr!

 

Rose- Lasse så klart! han är borta!!! Rose kunde knapast förstå det. Hon var ledsnare en hon någonsin varit förut.

Dina- Men ta det lungt! Vi kan köpa en ny det gör ingeting!

Rose- Är du helpuckad?! klart man inte bara kan köpa en ny. Till och med du borde förstå det! Rose börgade sakta övergå från lädsen till riktigt arg.

 

Rose förstod sig inte riktigt på sina föreldrar till och med dom borde förstå att man inte bara kunde köpa en ny!

Dina- Vi kan köpa en precis likadan om du vill eller kanske två......

Rose- Nej mamma! Rose försökte lugna sig själv men det går inte särskilt bra. Det enda du bryr dig om är pengar och lyx! inget annat!

 

Dina-Men men men....

Rose- Inga men (bara kvinnor hi hi!) Du är helpuckad och så är det bara! Ingen kan ändra på det! Rose går ut ur rummet betydligt argare en vad hon var när hon kom dit.

 



Hon går up på sitt rum och sätter sig på sängen. Om Lasse ändå bara var här. Han skulle åtminstonde förstå mig. 

 

 

Rose sitter länge på sängen till slut somnar hon

 


När hon vaknar står han där! Lasse!

 


Rose springer fram till lasse och kramar och klapar honom bakom öronen. 

Rose- Oooh vad jag har saknat dig så Lasse!

Lasse- Wooooof!

 


Plätsligt hör hon någon roppa.

Tom- Rose! Rose! det är dax att gå till skolan!

Rose slår upp ögonen och hjärtat börjar förväntansfullt klappa dubbelt så snabbt.


   



 Rose-Var är lasse? Rose ser så glad ut att tom får en klump i halsen.

 

Tom- Eeeeeh han har varit bora i nåra dagar nu, om du kommer ihåg? 

Rose- Va, men jag såg ju honom i natt! 

Tom- Du måste ha drömt. Ledsen Rose, men älskling Lasse har inte synts till i det här området i natt. Vi bett alla grannar att leta, men hitils har ingen sett någet spår efter honom...

 

Det måste väl finnas något jag kan göra för att hitta Lasse... Han brukar aldrig lämna mig så här... Var kan han vara... Jag måste hitta honom... Men var ska jag leta... Åh Lasse... Jag hoppas att han mår bra, var han än är...

Allt det här rör sig som en stor soppa i Rose huvud. Några minuter senare vet Rose vad hon ska göra.

     

Jag måste rymma för att hitta honom och jag vet precis vad jag ska leta....



Vi känner faktis oss väldigt stålta att vi har gjort dena del nu!!!!!!!!!!



Av Sophi och Henny-Penny - 8 september 2012 08:00

Vi hade ca 10 deltagare i tävlingen (rätt så bra resultat enligt oss). 7 av alla som deltog hade alla rätt! Vi har låttat ut en som kommer bli vinnare och rästen som hade alla rätt kommer vi att länka!!! Här är alla som hade alla rätt men inte blev uttlottad som etta:


Ida: thesims3ochmer.bloggplatsen.se

Saga: alltomsims.blogspot.se 

Nea: livetisims.bloggplatsen.se

Svea: simarnasvrld.weebly.com

Emilia: sims-emilia.bloggplatsen.se

Vem? jag så klart!: baffledcarcajou.bloggplatsen.se


Grattis till alla er!


Den somm kommer etta ska få ett helt eget inlägg om personens blogg! Plus att den bloggen kommer bli länkad här om den inte redan är det! Vi hoppas att denna personen kommer bli glad! Och personen är...


  

Erika!

Erika hadde alla rätt och hade även turen att bli utlåttad som vinnare i våran tävling! Erika kommer snart få ett eget inlägg och vi kommer också snart att länka henne! Grattis Erika!!!

 

Stort grattis till er andra som också var med vare sig ni hade alla rätt eller inte! Bättre lycka nästa gång! Och ni som hade alla rätt kan ju trösta er med att ni också blir länkade!




Ps: Det var ingen som hade mer en 2 fel! (Yey! duktigt!)




Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kommentarsregler

Det är jättekul ifall du kommenterar! Men tänk på dessa saker:

1. Skriv inte samma kommentar mer än en gång.

2. Var snäll mot alla.

3. Gör inte reklam för din eller någon annans blogg/hemsida!

4. Skriv inte frågor i kommentarerna om de inte handlar om inlägget/dess ämne. Resten av frågorna får ni ställa i frågerutan.

5. Det är okej att skriva svordomar, bara de inte är mot någon annan på ett dåligt sätt.

 

Kommentarer som bryter mot reglerna tas oftast bort!

Senaste inläggen

Omröstning

Vill du att det kommer ett Sims 4?
 JA!!!
 Ja det går väll bra...
 Kanske, kanske inte
 Nej nu när jag har spenderat så mycket pengar på 3:an
 NEJ
 Jag vet inte

En flickas bästa vän

Sagan om Rose oc hennes hund Lasse:D 

Besöksstatistik

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards