awesomesims

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

En flickas bästa vän - Del 2

Av Sophi och Henny-Penny - 18 juli 2012 10:25

Jag vet att det har tagit lång tid men ja, nu är den här! Om du är en ny läsare så tippsar vi dig läsa

del 1 först. Den ligger under inlägget om "En annan bra blogg." Ja vi kommer göra in inledning eftersom vi inte har gjort det än och då kommer du  få lära dig mer om persornerna.


Rose - Röd
 
Tom (pappa) - Blå
 
Dina (mamma) - Rosa
 
Lasse (Roses hund) - Grön
 
Bella (en annan hund) - Lila

  

Rose- Godmorgon Lasse! Hur har det varit i natt har sett några monster? 

Lasse- Voff? Morrrr!

Rose- Näe, jag bara sjojade! Hehehe! Oj är klockan bara halv sju!? Då tar vi det lite lugnt bara du och jag.

Lasse- Voff, voff!


 

Lasse går endå

Rose- Hallå vad hände med du och jag? Jaha men jag tänker i alla fall slappa. Puh!


  

Rose- Men mamma måste du du spela så hög musik?! Klockan är faktiskt bara sju!

Lasse- Vaff!

Rose- Jaha nu kom du. Var mamma dum mot dig? Kom lilla gubben så ska vi leka.

Lasse- Voff!

Rose- Oj! Juste jag hinner inte nu, men kanske efter skolan?


  

Rose- Vad är det med Lasse han verkar lite ledsen?


  '

Medan Rose är i skolan beter sig Lasse konstigt

           

Ledsen att simsdiamanten är över Lasses huvud

När Rose kommer hem från skolan tar hon hand om sin lilla trädgård 


       

Rose- Jag undrar var Lasse är vi skulle ju leka efter skolan?


 

Rose- Lasse varför springer du iväg sådär?! Lasse stanna! 


  

Rose- Lasse nu stannar du och kommer hit!!!


  

Rose- Sådär ja! Varför springer du i väg så där? Är du trött?


  

Rose- Sådär gubben nu går vi in och lägger oss. Såja Lasse. Duktig vovve! Men gör ALDRIG så igen!


  

  

Mitt i natten:

  

Rose- Lasse? Oj det är mitt natten!


  

Rose- Vad är det med Lasse som gör att beter sig så konstigt?


  

Rose- Oj vad det är mörkt ute nu!


  

Rose- Han är inte i sin hundkorg!! Oh nej det här är inte bra!!


  

Rose- Lasse!!!


Rose- Lasse!!! 


    

Rose- Han är inte här!!!


      

Rose- Lasse!!! Var är du?


  

Rose- Men var är han då?


  

  

Rose- Lasse! Nu får du ta och komma fram!!! 


Rose- Lasse!!! 


  

Rose- LASSE!!!!!


  

Rose- Han är borta. Han har lämnat mig.



Var den bra skriv gärna en kommentar vi ska försöka göra den lite snabbare nästa gång!


 
 
SimsSandra

SimsSandra

19 juli 2012 09:05

Jättebra del! Vart hittade du Roses "jumper" eller vad man ska kalla det? :)

http://simssandra.bloggplatsen.se

Sophi och Henny-Penny

19 juli 2012 18:24

Ja som Fanta sa så kommer den från från Rampljuset. Och ska vi göra länkbyte?

 
FARMOR BERIT (ne Fanta)

FARMOR BERIT (ne Fanta)

19 juli 2012 15:49

HAHA ni är för roliga som har länkat mig som Farmor Berit xD HÄJ BARN DET ÄR FARMOR BERIT

Bra del förresten x3 SAKNAR ER KÖRVARRRR

Sandra, den kommer från I rampljuset :) (inte alls typiskt mig att svara på frågor som egentligen är riktade till någon annan...)

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

Sophi och Henny-Penny

19 juli 2012 18:23

Hej Berit! Kul att du tittar in på vår blogg också!!! Och det är ok att du svarade på SimsSandras fråga! Äää Fanta du vet din Jason tävling hur, var, när ska man ladda ner simmen jag vet inte hur jag ska ladda ner den, jag vet inte var jag ska ladda ner den, jag vet inte när i sims man gör det och kan du bara hjälpa mig!!!!!!! Men i alla fall kul att du tittar in!

 
Ingen bild

Annis

20 juli 2012 13:05

jättebra!

Sophi och Henny-Penny

22 juli 2012 12:15

Tack!!!

 
Yaren

Yaren

27 juli 2012 17:14

Jätte bra del :D

Ps. Var med i min sims tävling ( om du vill)

http://yarensims3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophi och Henny-Penny - 23 mars 2013 11:00

Hej! Det går as dåligt för awesomesims! undra om vi ska ta och legga ner 30-dagarsutmaningen? ingen gillade endå den... och den sög värkligen. Ja, nu till något annat jag tenkte berätta vad som hent med legisyn! Här kommer då bilder och så! ...

Av Sophi och Henny-Penny - 14 mars 2013 18:30

  Hej! Några dagar fram kommer det bara vara jag (Soffi) som svarar på 30-dagarsutmaningen (som man behöver spelet för) ,därför att Hennings spel krånglar och då hon måste hålla på att avinstalera och så, men hoppas ni gillar det ändå!   ...

Av Sophi och Henny-Penny - 2 mars 2013 11:53

Hej! Nu tänkte jag berätta vad som hänt med legisin under sportlovet!   Först fattade jag inte varför dom hade så lite pengar, men sen kom jag på att mamman var gravid och pappan hade inget jobb, ingen jobbade och därför hade dom så lite pe...

Av Sophi och Henny-Penny - 23 februari 2013 09:02

Halloj! Jo både jag och Soffi har sportlov just nu och därför tänkte vi ta en sportlovpaus (finns det ett ord som heter så?). Det betyder ingen uppdatering, ingen 30 dagarsutmaning och inga svar på frågor och kommentarer. Hoppas ni förstår! Jag men...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kommentarsregler

Det är jättekul ifall du kommenterar! Men tänk på dessa saker:

1. Skriv inte samma kommentar mer än en gång.

2. Var snäll mot alla.

3. Gör inte reklam för din eller någon annans blogg/hemsida!

4. Skriv inte frågor i kommentarerna om de inte handlar om inlägget/dess ämne. Resten av frågorna får ni ställa i frågerutan.

5. Det är okej att skriva svordomar, bara de inte är mot någon annan på ett dåligt sätt.

 

Kommentarer som bryter mot reglerna tas oftast bort!

Senaste inläggen

Omröstning

Vill du att det kommer ett Sims 4?
 JA!!!
 Ja det går väll bra...
 Kanske, kanske inte
 Nej nu när jag har spenderat så mycket pengar på 3:an
 NEJ
 Jag vet inte

En flickas bästa vän

Sagan om Rose oc hennes hund Lasse:D 

Besöksstatistik

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards